11.d klases spēle „Eiropols- ES aktualitātēm pa pēdām”

Post date: Nov 9, 2016 8:19:35 AM

Mēs, 11.d klases skolēni, parasti piedalāmies dažādos konkursos. Uzzinot par šo konkursu, tas mūs ieinteresēja, un mēs ar entuziasmu ķērāmies klāt pie tā veikšanas.Izveidot savu spēli šķita vilinoša ideja, tā kā vienlaikus mēs gan iepazīstinātu tās spēlētājus par Eiropas Parlamenta aktivitātēm, gan paši uzzināt ko jaunu.

Runājot par spēli, mums uzreizi nāca prāta galda spēļu idejas – cirks, Twisters, Monopols. Vienojāmies, ka izveidosim savu spēli līdzīgu Monopola principam. Dažādu ēku un filiāļu vietā izvietojām Eiropas Parlamenta( ES kopumā) aktualitātes. Atradām informāciju, apkopojām 9 tematos.

Nopirkām materiālu(1,5x3m) spēles zīmēšanai un sazīmējām lauciņus atbilstoši tematiem. Viena no radošākajām mūsu klases skolniecēm pašas rokām sašuva volejbola bumbas izmēra spilvenveidīgu metamo kauliņu ar vienībām no 1 līdz 6 uz katras no 6 malām.

Viena no galvenajām lietām bija virtuālā nauda. Mēs izgriezām no krāsainā kartona papīra nelielus taisnstūrīšus, uz kuriem uzlīmējām Eiropas Savienības karodziņus. Izlēmām, ka katrai komandai spēles sākumā būs iedotas 30 „naudiņas”. Pirms katra jautājuma atbildēšanas viņiem būtu jāliek likme, kas būtu 3 – 10 „naudiņu” apmērā. Ja uz jautājumu ir atbildēts pareizi, viņi saņem uzlikto likmi 2 reizes lielākā daudzumā, bet, ja neatbild, tad zaudē pirms jautājuma izliktās „naudiņas”.

Izlēmām, ka spēli vienlaicīgi spēlēs 4 komandas, kuras varētu sastāvēt no 3 cilvēkiem, un piedāvājām to izspēlēt 10.klašu skolēniem.

Nolikām spēli aktu zāles centrā, sadalījām skolēnus grupās, sākuma izstāstījām noteikumus parādījām arī Powerpoint prezentāciju- ieskats Eiropas Parlamenta aktualitātēs, jo ne visi par to ikdienā interesējas. Paši vadījām spēli, sēdējām pie galdiņiem, kur bija izlikti erudītu jautājumi, gaidījām spēlētājus uzmetam katram iedalīto temata nosaukumu, lai varētu uzdot tiem jautājumus. Novadījām spēli trim desmitajam klasēm. Sākumā visi bija nedaudz satraukušies, bet pēc tam atraisījās un vēlējās spēli turpināt pēc iespējas ilgāk. Esam gandarīti par paveikto, jo pieprasījums pēc spēles turpinās......

11.d klases skolēni.